ДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ
(АНКЕТУВАННЯ)
ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Методика “Сходинки”
Дитині пропонують заповнити
малюнок, на якому зображені сходинки (із 7 сходів). На середині розміщена
фігура людини. Учням пояснюють, що на сходинку вище (показують) ставлять гарних
дітей. На сходинку нижче ставлять не дуже гарних дітей, ще нижче – погані діти,
на останній сходинці – найпоганіші діти. На якій сходинці ти себе намалюєш? (За
цим зразком можна розглянути такі характеристики: злий-добрий,
розумний-нерозумний, сильний-слабкий, кращий учень – учень, який не встигає.
![]() |
|||||||
Аналіз результатів
Звертають увагу, на
яку сходинку дитина себе поставить. Вважається нормою, якщо діти ставлять себе
на сходинку “дуже гарний” і навіть “найкращий”.
У всякому випадку діти повинні
розмістити себе на верхніх сходах, тому що розташування на нижніх сходах
говорить не про адекватну оцінку, а про негативне відношення до себе,
невпевненості в своїх можливостях. Це дуже серйозне порушення структури
особистості, яке може привести до депресій, до неврозів, асоціативності у
дітей. Як правило, це пов’язано з “холодним” відношенням до дітей, жорстоким
авторитарним вихованням.
АНКЕТА
1. Що тобі подобається у навчанні, чому?
2. Що не подобається, чому?
3. Якщо б тобі дозволили, що б ти змінив у
навчанні?
4. Які завдання більше за все любиш виконувати,
чому?
5. Які завдання тобі не цікаві, чому?
6. Які уроки у тебе викликають найбільший
інтерес, чому?
7. Які уроки ти вважаєш нецікавими, чому?
8. Які завдання можеш виконувати постійно?
9. З яких предметів ти читаєш додаткову літературу?
АНКЕТА
ВІДНОШЕННЯ
З ОДНОЛІТКАМИ У ШКОЛІ ТА ПОЗА ШКОЛОЮ
1. Хвилює те, що не маю близького друга.
2. Хочу завжди бути разом з друзями.
3. Хочу мати багато друзів.
4. Хочу мати файного друга.
5. Турбує те, що не дружу з однолітками.
6. Турбує те, що однолітки рідко кличуть мене
гуляти, грати.
7. Мене дратують однолітки за те, що я …
8. Мене поважають однолітки за те, що я …
9. Турбує те, що я не подобаюсь одноліткам.
10.
Однолітки
сміються наді мною тому, що я (незграбний, жадібний, фізично не розвинений).
11.
Однолітки
відносяться до мене як до маленького.
12.
Мені не
подобаються мої однолітки.
13.
Однолітки
не поважають мене тому, що я (скромна, сором’язлива, несмілива).
14.
Вважаю
своїх однолітків егоїстами.
15.
В колі
однолітків я розгублююсь, стаю скованим, невпевненим в собі.
16.
Хочу
дружити, грати з дітьми, молодшими за літами.
Зразок діагностичного матеріалу щодо вивчення
ставлення учні до себе, до навчання
Результати
Клас кількість:
Кл. керівник
Анкета для учнів №1
1.
Хто допомагає тобі готувати уроки вдома?
2.
В чому полягає ця допомога?
3.
Про що запитують тебе батьки, коли
приходиш зі школи?
4.
Як поводяться батьки, коли приходиш
додому із двійкою в щоденнику?
5.
Чим ти займаєшся, коли повертаєшся
додому зі школи?
Анкета для учнів №2
1.
Чи є у тебе вдома місце для виконання домашніх завдань?
(підкреслить)
-
Так
-
Ні
2.
Як довго ти виконуєш домашнє завдання:
-
1 годину;
-
2 години;
-
3 години і більше.
3.
З яких предметів тобі легше виконувати
домашнє завдання самостійно (перерахуй):
_______________________________________________________
4.
З яких предметів тобі важко виконувати
домашнє завдання?
__________________________________________________________
5.
Чи допомагають тобі батьки виконувати
домашнє завдання (підкресли)?
-
завжди;
-
тільки, коли важко виконати самостійно;
-
іноді, коли у них є час;
-
не допомагають;
-
допомагають,
навіть тоді, коли все зрозуміло.
АНКЕТА
(самооцінка)
1. Стараюся
бути уважним на заняттях.
2. Допомагаю іншим, якщо у них виникають труднощі
в навчанні або під час виконання завдань.
3.
Ґрунтовно, сумлінно готуюсь до уроків.
4. У процесі навчання сумлінно виконую свою всі
вимоги вчителів.
5.
Намагаюся вчитися добре.
6. Впливаю
на своїх однокласників, щоб налагодити дисципліну на навчальних заняттях.
7. Намагаюся чесним шляхом добиватися успіхів у
навчанні і поліпшувати їх.
8. Охоче
виконую навчальні завдання.
9. Старанно
працюю на заняттях.
10.Не падаю духом, якщо відразу не зрозумію
чогось.
Оцінюється за п’ятибальною системою.
1 – це у мене взагалі не проявляється
2 – це у мене мало проявляється
3 – це у мене іноді проявляється
4 – це у мене часто проявляється
5 – це у мене проявляється постійно.
АНКЕТА
для учнів початкових
класів
(для
вивчення відношення учнів
до себе, до
навчання).
Допиши наведені нижче
речення. Обов’язково аргументуй
свою думку.
Я
люблю ходити до
школи, бо …
Мої
улюблені уроки — це …
Уроки, які
мені найбільше не
подобаються,— …
Мені
приємно йти до
школи тоді, коли …
Для
мене важливо щодня
бути в школі,
бо …
Я
задоволений (незадоволений)
своїми успіхами у
навчанні, тому що …
Я
легко (важко) долаю
труднощі у навчанні,
бо …
Я
самокритично ставлюся до
себе, оскільки …
Коли
у мене виникають
труднощі під час
навчання, то я …
Я
люблю спілкуватися з
учителем, бо …
Якщо я одержав
"двійку", батьки …
Тест
для
визначення творчих нахилів
учнів
Правила
проведення тесту:
Підкреслити слово
«Так» у разі
згоди з тим,
що написано.
Підкреслити слово
«Ні» у разі
незгоди з тим,
що написано.
1.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я люблю
складати пісні.
|
2.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я люблю
гуляти наодинці.
|
3.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Мої батько
і мати люблять
проводити час зі
мною.
|
4.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я ставлю
багато запитань.
|
5.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Створення оповідань
і казок — марна трата
часу.
|
6.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я люблю,
щоб у мене
був один або
двоє друзів.
|
7.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я нічого
не маю проти,
якщо інколи змінюються
правила гри.
|
8.
|
«Так»
|
«Ні»
|
У мене
є декілька дійсно
гарних ідей.
|
9.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я люблю
малювати.
|
10.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я люблю
речі, які важко
зробити.
|
11.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Сонце на
малюнку повинно завжди
бути жовтим.
|
12.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я люблю
все розбирати, щоб
розуміти, як працює.
|
13.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Мені більше
подобається розфарбовувати малюнки
самому.
|
14.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Легкі загадки
найцікавіші.
|
15.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Іноді батьки
займаються чим-небудь.
|
16.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я люблю дізнаватися
про тварин.
|
17.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Мій батько
любить робити що-небудь
вдома.
|
18.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я не
люблю, коли інші
діти ставлять багато
питань.
|
19.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Важко знайти
собі заняття, коли
ти один.
|
20.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Мій батько думає,
що я зазвичай
роблю все правильно.
|
21.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я люблю
оповідання про далеке
минуле.
|
22.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я більше
люблю старі ігри,
ніж нові.
|
23.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Коли я
хочу що-небудь зробити,
але мені важко,
я кидаю або
починаю нове заняття.
|
24.
|
«Так»
|
«Ні»
|
Я завжди
люблю розважатися з
друзями.
|
Обробка
результатів анкети
За кожну відповідь
«Так» — 1 бал, «Ні» — 0
балів.
Увага: В пунктах 5,6,11,13,14,18,19,22,23,24 «Так» — 0
балів, «Ні» —
1 бал.
Результати
тестування:
1.Різноманітність інтересів.
Підрахуємо загальну
суму балів, пункти
1, 5, 9, 16, 21.
Кількість набраних
балів відповідає ступеню
вираження різноманітності інтересів
дитини:
0-1 бал (
виражено слабо );
2-3 бали (
виражена середньо );
4-5 балів
( виражено явно ).
2.Незалежність.
Підрахуємо загальну
суму балів за
відповіді, пункти 2, 8, 11, 13,
19, 24.
Кількість набраних
балів відповідає ступеню
незалежності дитини:
0-2 бали (
виражено слабо );
3-4 бали (
виражено середньо );
5-6 балів
( виражена сильно ).
3.Гнучкість, пристосованість.
Підрахуємо загальну
суму балів, пункти
6, 7, 22.
0-1 бал (
виражено слабо );
2 бали (
виражена середньо );
3 бали
( виражено явно ).
4.Пізнавальність.
Підрахуємо загальну
суму балів, пункти
4, 12, 18.
0-1 бал (
виражено слабо );
2
бали ( виражена середньо );
3 бали
( виражено явно ).
5.Наполегливість.
Підрахуємо загальну
суму балів, пункти
10, 14, 23.
0-1 бал (
виражено слабо );
2
бали ( виражена середньо );
3 бали
( виражено явно ).
6.Відомості про
стосунки батьків.
Підрахуємо загальну
суму балів, пункти
3, 15, 17,
20.
0-1 бал (
бажають бути кращими );
2-3 бали (
посередні );
4 бали (
гарні ).
Немає коментарів:
Дописати коментар