середа, 16 листопада 2016 р.

Анкетування учнів початкових класів





ДІАГНОСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ
(АНКЕТУВАННЯ)
ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ





 

Методика “Сходинки”


Дитині пропонують заповнити малюнок, на якому зображені сходинки (із 7 сходів). На середині розміщена фігура людини. Учням пояснюють, що на сходинку вище (показують) ставлять гарних дітей. На сходинку нижче ставлять не дуже гарних дітей, ще нижче – погані діти, на останній сходинці – найпоганіші діти. На якій сходинці ти себе намалюєш? (За цим зразком можна розглянути такі характеристики: злий-добрий, розумний-нерозумний, сильний-слабкий, кращий учень – учень, який не встигає.









                                          












































Аналіз результатів


Звертають увагу, на яку сходинку дитина себе поставить. Вважається нормою, якщо діти ставлять себе на сходинку “дуже гарний” і навіть “найкращий”.
У всякому випадку діти повинні розмістити себе на верхніх сходах, тому що розташування на нижніх сходах говорить не про адекватну оцінку, а про негативне відношення до себе, невпевненості в своїх можливостях. Це дуже серйозне порушення структури особистості, яке може привести до депресій, до неврозів, асоціативності у дітей. Як правило, це пов’язано з “холодним” відношенням до дітей, жорстоким авторитарним вихованням.






АНКЕТА
1.     Що тобі подобається у навчанні, чому?
2.     Що не подобається, чому?
3.     Якщо б тобі дозволили, що б ти змінив у навчанні?
4.     Які завдання більше за все любиш виконувати, чому?
5.     Які завдання тобі не цікаві, чому?
6.     Які уроки у тебе викликають найбільший інтерес, чому?
7.     Які уроки ти вважаєш нецікавими, чому?
8.     Які завдання можеш виконувати постійно?
9.     З яких предметів ти читаєш додаткову літературу?

АНКЕТА
ВІДНОШЕННЯ З ОДНОЛІТКАМИ У ШКОЛІ ТА ПОЗА ШКОЛОЮ
1.     Хвилює те, що не маю близького друга.
2.     Хочу завжди бути разом з друзями.
3.     Хочу мати багато друзів.
4.     Хочу мати файного друга.
5.     Турбує те, що не дружу з однолітками.
6.     Турбує те, що однолітки рідко кличуть мене гуляти, грати.
7.     Мене дратують однолітки за те, що я …
8.     Мене поважають однолітки за те, що я …
9.     Турбує те, що я не подобаюсь одноліткам.
10.                       Однолітки сміються наді мною тому, що я (незграбний, жадібний, фізично не розвинений).
11.                       Однолітки відносяться до мене як до маленького.
12.                       Мені не подобаються мої однолітки.
13.                       Однолітки не поважають мене тому, що я (скромна, сором’язлива, несмілива).
14.                       Вважаю своїх однолітків егоїстами.
15.                       В колі однолітків я розгублююсь, стаю скованим, невпевненим в собі.
16.                       Хочу дружити, грати з дітьми, молодшими за літами.



                                                    



Зразок діагностичного матеріалу щодо вивчення
ставлення учні до себе, до навчання

Результати


Клас                                                              кількість:

Кл. керівник                                                      

                                     Анкета для учнів №1


1.     Хто допомагає тобі готувати уроки вдома?
2.     В чому полягає ця допомога?
3.     Про що запитують тебе батьки, коли приходиш зі школи?
4.     Як поводяться батьки, коли приходиш додому із двійкою в щоденнику?
5.     Чим ти займаєшся, коли повертаєшся додому зі школи?

 

Анкета для учнів №2

1.     Чи є у тебе вдома  місце для виконання домашніх завдань? (підкреслить)
-         Так
-         Ні
2.     Як довго ти виконуєш домашнє завдання:
-         1 годину;
-         2 години;
-         3 години і більше.
3.     З яких предметів тобі легше виконувати домашнє завдання самостійно (перерахуй):
                 _______________________________________________________

4.     З яких предметів тобі важко виконувати домашнє завдання?
__________________________________________________________

5.     Чи допомагають тобі батьки виконувати домашнє завдання (підкресли)?
-         завжди;
-         тільки, коли важко виконати самостійно;
-         іноді, коли у них є час;
-         не допомагають;
-         допомагають, навіть тоді, коли все зрозуміло.


АНКЕТА
(самооцінка)
1.  Стараюся бути уважним на заняттях.
2. Допомагаю іншим, якщо у них виникають труднощі в навчанні         або    під час виконання завдань.
3.  Ґрунтовно, сумлінно готуюсь до уроків.
4. У процесі навчання сумлінно виконую свою всі вимоги вчителів.
5.  Намагаюся вчитися добре.
6.  Впливаю на своїх однокласників, щоб налагодити дисципліну на навчальних заняттях.
7. Намагаюся чесним шляхом добиватися успіхів у навчанні і поліпшувати їх.
8.  Охоче виконую навчальні завдання.
9.  Старанно працюю на заняттях.
10.Не падаю духом, якщо відразу не зрозумію чогось.

Оцінюється за пятибальною системою.
1 – це у мене взагалі не проявляється
2 – це у мене мало проявляється
3 – це у мене іноді проявляється
4 – це у мене часто проявляється
5 – це у мене проявляється постійно.

 





АНКЕТА
для  учнів  початкових  класів
(для  вивчення  відношення  учнів  до  себе,  до  навчання).

  Допиши  наведені  нижче  речення.  Обов’язково  аргументуй  свою  думку.
Я  люблю  ходити  до  школи,  бо …
Мої  улюблені  уроки — це 
Уроки,  які  мені  найбільше  не  подобаються,— 
Мені  приємно  йти  до  школи  тоді,  коли 
Для  мене  важливо  щодня  бути  в  школі,  бо 
Я  задоволений (незадоволений)  своїми  успіхами  у  навчанні,  тому  що 
Я  легко  (важко)  долаю  труднощі  у  навчанні,  бо 
Я  самокритично  ставлюся  до  себе,  оскільки …
Коли  у  мене  виникають  труднощі  під  час  навчання,  то  я 
Я  люблю  спілкуватися  з  учителем,  бо 
Якщо  я  одержав  "двійку",  батьки 






Тест
для  визначення  творчих  нахилів  учнів
Правила  проведення  тесту:
Підкреслити  слово  «Так»  у  разі  згоди  з  тим,  що написано.
Підкреслити  слово  «Ні»  у  разі  незгоди  з  тим,  що  написано.
1.
«Так»
«Ні»
Я  люблю  складати  пісні.
2.
«Так»
«Ні»
Я  люблю  гуляти  наодинці.
3.
«Так»
«Ні»
Мої  батько  і  мати  люблять  проводити  час  зі  мною.
4.
«Так»
«Ні»
Я  ставлю  багато  запитань.
5.
«Так»
«Ні»
Створення  оповідань  і  казок — марна  трата  часу.
6.
«Так»
«Ні»
Я  люблю,  щоб  у  мене  був  один  або  двоє  друзів.
7.
«Так»
«Ні»
Я  нічого  не  маю  проти,  якщо  інколи  змінюються  правила  гри.
8.
«Так»
«Ні»
У  мене  є  декілька  дійсно  гарних  ідей.
9.
«Так»
«Ні»
Я  люблю  малювати.
10.
«Так»
«Ні»
Я  люблю  речі,  які  важко  зробити.
11.
«Так»
«Ні»
Сонце  на  малюнку  повинно  завжди  бути  жовтим.
12.
«Так»
«Ні»
Я  люблю  все  розбирати,  щоб  розуміти,  як  працює.
13.
«Так»
«Ні»
Мені  більше  подобається  розфарбовувати  малюнки  самому.
14.
«Так»
«Ні»
Легкі  загадки  найцікавіші.
15.
«Так»
«Ні»
Іноді  батьки  займаються  чим-небудь.
16.
«Так»
«Ні»
Я  люблю  дізнаватися  про  тварин.
17.
«Так»
«Ні»
Мій  батько  любить  робити  що-небудь  вдома.
18.
«Так»
«Ні»
Я  не  люблю,  коли  інші  діти  ставлять  багато  питань.
19.
«Так»
«Ні»
Важко  знайти  собі  заняття,  коли  ти  один.
20.
«Так»
«Ні»
Мій  батько  думає,  що  я  зазвичай  роблю  все  правильно.
21.
«Так»
«Ні»
Я  люблю  оповідання  про  далеке  минуле.
22.
«Так»
«Ні»
Я  більше  люблю  старі  ігри,  ніж  нові.
23.
«Так»
«Ні»
Коли  я  хочу  що-небудь  зробити,  але  мені  важко,  я  кидаю  або  починаю  нове  заняття.
24.
«Так»
«Ні»
Я  завжди  люблю  розважатися  з  друзями.

Обробка  результатів  анкети
За  кожну  відповідь  «Так» — 1  бал,  «Ні» — 0  балів.

Увага: В  пунктах 5,6,11,13,14,18,19,22,23,24    «Так» — 0  балів,  «Ні» —
 1 бал.






Результати  тестування:

1.Різноманітність  інтересів.
Підрахуємо  загальну  суму  балів,  пункти  1, 5, 9, 16, 21.
Кількість  набраних  балів  відповідає  ступеню  вираження  різноманітності  інтересів  дитини:
0-1  бал  ( виражено  слабо );
2-3  бали  ( виражена  середньо );
4-5  балів  ( виражено  явно ).
2.Незалежність.
Підрахуємо  загальну  суму  балів  за  відповіді,  пункти  2, 8, 11, 13,  19, 24.
Кількість  набраних  балів  відповідає  ступеню  незалежності  дитини:
0-2  бали  ( виражено  слабо );
3-4  бали  ( виражено  середньо );
5-6  балів  ( виражена  сильно ).
3.Гнучкість,  пристосованість.
Підрахуємо  загальну  суму  балів,  пункти  6, 7, 22.
0-1  бал  ( виражено  слабо );
2  бали  ( виражена  середньо );
3  бали   ( виражено  явно ).
4.Пізнавальність.
Підрахуємо  загальну  суму  балів,  пункти  4,  12,  18.
0-1  бал  ( виражено  слабо );
2 бали  ( виражена  середньо );
3  бали   ( виражено  явно ).
5.Наполегливість.
Підрахуємо  загальну  суму  балів,  пункти  10,  14,  23.
0-1  бал  ( виражено  слабо );
2 бали  ( виражена  середньо );
3  бали   ( виражено  явно ).
6.Відомості  про  стосунки  батьків.
Підрахуємо  загальну  суму  балів,  пункти  3,  15,  17,  20.
0-1  бал  ( бажають  бути  кращими );
2-3  бали  ( посередні );
4  бали  ( гарні ).





Немає коментарів:

Дописати коментар